Цените за отопление и климатизация през 2023: какво трябва да се знае за предстоящия им скок тази година.
Вече виждаме производителите да повишават цената на оборудване, резерни части и консумативите. Този път всичко се случва публично, с официални съобщения. Увеличенията са от 3% до близо 20%.
Причините за увеличенията се дължат на множество фактори. Сред тях са разходите за суровини, вкл. затрудненото снабдяване, увеличено заплащане на труда, разходи за гориво и транспорт, и внедряването на нови технологии в процесите на производство.
Както вече обявихме, от началото на януари 2023 са в сила нови HVAC регулаторни изисквания, засягащи системите за отопление и климатизация. Те вече са в сила в Съединените щати и това автоматично ще доведе до увеличения на цените за новите уреди, за резервни части и оборудване,
Когато говорим за преки разходи на домакинствата, предпочитаме да се придържаме към ситуацията у нас. Нормално е тя да се влияе от световните тенденции. Някои директни вносители на климатици и климатична техника вече предупредиха, че се очаква следващият внос да е на цени межу 15 и 30% по-високи.
Зимният сезон тази година настъпва едва-едва. Това дава глътка въздух на потребителите. Те имат по-дълго време да се ориентират. Дори в средата на зимата температурите са като ранна пролет. Хората продължават да търсят алтернативни на метода за отопление. Цените на електроенергията, на парното и на дървата са със сериозно повишение в сравнение с миналата година.
Безспорно тази зима най-евтино излиза отоплението с климатици. Уредите са от ново поколение, икономични, енергоефективни. Домакинствата, които експериментират с фотоволтаици и други възобновяеми източници, все още не могат да преминат само на тях.
Пелетите и дървата за огрев определено не са фактор при огромния скок на цените от миналата пролет насам. На места цената за парно е скочила с над 40%. При това при него по-трудно се регулира потреблението.
В селските и планинските райони монтирането на газови котли и инсталации беше достигнало сериозен ръст. В момента има застой в покупката и монтажа на този тип системи, поради затруднените доставки на газ, и играещите цени.
Според специалисти, купуването и монтирането на газови уреди е намаляло около 20 пъти спрямо предишните години. Инвестициите са предимно в климатици и термопомпи.
В обществени сгради, където има наскоро инсталирани системи на отопление на газ се преминава масово на ток.
Отоплението с климатик излиза най-евтино, около 40-50 лв на машина. Това е и причината на пазара да се търсят нови марки, които предлагат по-ниско потребление на ел.енергия. Класическите свършват бързо и не е ясно какви ще са новите цени.
Отопление на ток е предпочитано в почти цялата страна. Изключение правят няколко области в североизточна България и в района на Перник, в Благоевград и Кюстендил, и около Плевен. Там парното запазва привлекателни цени, или са направени големи инвестиции във фотоволтаици. В планинските райони цените на дървата за огрев все още не са полудели.
Нашият екип, освен стандартните марки GREE, DAIKIN, MITSUBISHI ELECTRIC, започна предлагане на Inventor NEO и Inventor COMFORT. Гръцката марка е на пазара повече от 50 години, независимо, че не е много популярна у нас. Климатиците са много качествени и с вградени технологии и филтри, които правят дома едно прекрасно място.
В близките месеци предвиждаме демонстрации и срещи на представители наа фирмата в офиса ни в Бургас. Нашите клиенти ще имат възможност да се възползват от отстъпки.
Групата по монтаж на климатици е от професионалисти, които имат голяма натовареност. Независимо от това, при нас срокът за изпълнение на заявката е доста по-кратък от този в големите вериги.










Прочети още

Сплит система е термин, който се използва в климатизацията. Сплит системи са най-често срещаните климатични системи, каквито срещаме в ежедневието. Те се състоят от две основни части - вътрешно тяло и външно тяло.
Прочети още >
Един от често задаваните въпроси, които ни задавате, и са свързани с качествата на климатиците е нивото на шума, който те създават. Важно е да се отбележи, че отговор на този въпрос се дава отделно за вътрешното и външното тяло.
Прочети още >
Когато потребителите търсят климатик в търсачки като Google и Bing, те използват ключови думи и фрази. Последните описват типа на климатика, характеристики – филтри, ниво на шум или капацитет, марка или ценови клас.
Прочети още >
Veissmann Group е бранд с дългогодишна история от успехи. Има имидж на производител на висококачествени уреди, системи и цялостни решения за климатизация, които улесняват живота на хората и гарантират оптимален комфорт в дома и офиса.
Прочети още >